top of page

אקשן! - לקראת יום צילום




עצות, טיפים וכל מה שצריך לדעת לקראת צילומים:

1. אל תיתנו להסחות דעת על הסט להפריע לריכוז שלכם. הרגעים בין המילה "אקשן" למילה "קאט" הם הדבר העיקרי ביום הצילום. היו מוכנים לקראתם.

2. אל תפסיקו לשחק עד שאתם שומעים את המילה "קאט". גם לאחר המילה "קאט", אל תשחררו מייד את המתח של הסצנה.

3. אל תעצרו טייק, מלבד מקרים קיצוניים של סיכון בריאותכם או הסובבים אתכם. אם אתם מתבלבלים בטקסט, עשו הפסקה לרגע, וחיזרו שוב על השורות.

4. אל תסתכלו אל תוך העדשה, אלא אם כן נתבקשתם לעשות זאת.

5. עימדו במיקום הנכון. המיקום משפיע על התאורה שמאירה אתכם, הפוקוס שהמצלמה מתמקדת בו והפרטנרים שנמצאים סביבכם.

6. בזמן חזרה לפני צילום, היו מדוייקים בפעולות ובכיווני המבט שלכם. זה יעזור לצוות המצלמה ולשחקנים האחרים לקראת הטייק.



7. כשאתם רואים את העדשה, העדשה רואה אתכם. בידקו לפני הטייק שאתם לא מוסתרים ממנה בשום שלב. דמיינו שהעדשות הן מגנט שמושך אליו את הפנים שלכם מכל מקום.

 8. כשאתם צריכים להגיע לסימון מדויק על הרצפה, עליכם לעשות זאת בצורה בלתי מורגשת שלא תפריע למשחק שלכם. לפני הצילום, עימדו בנקודה הנכונה. בחרו שני אובייקטים בגובה העיניים שלכם, הבינו היכן אתם נמצאים ביחס אליהם, ובזמן הטייק- במקום להסתכל על הרצפה- התאימו את המיקום שלכם לפי האובייקטים שבחרתם.

אפשרות נוספת היא ללכת אחורה תוך כדי ספירת צעדים מהמיקום הנכון- ולחזור קדימה לפי מספר הצעדים אל אותו המיקום בדיוק.

9. אם יש לכם טקסטים, הם מוקלטים על ידי ה"בום". דעו היכן הוא נמצא כדי לסדר את הדיבור בהתאם. הימנעו מלעשות פעולה רועשת תוך כדי דיבור- לערבב קפה בקולניות למשל.

10. כשהשחקן שעובד איתכם מצולם בקלוז אפ, שחקו מולו את הסצנה, למרות שאתם לא מצולמים. זה יעזור לכם להתכונן לקראת הקלוז אפ שלכם, ויעזור לשחקן השני. הימנעו מ"אובר לאפים" (דיבור מקביל) אחד על דברי השני. גם אם הסצנה היא ויכוח אינטנסיבי, הפרידו בין המשפטים כדי לאפשר להקליט ולצלם את המשפטים שלו באופן נקי.

11. המשחק שלכם צריך להיות מותאם לסוג השוט שהבמאי והצלם בחרו. לונג שוט- תנו לגוף שלכם לנוע באופן מלא ואקספרסיבי. ריאקשן שוט- שוטים שמצריכים תגובה שלכם לדיבורים או מעשים של דמות אחרת. בצעו תגובות מובהקות וברורות. טו שוט- הקשיבו באופן אקטיבי. הגיבו לדברי הפרטנר גם בגופכם ופניכם ולא רק בדיבורכם. קלוז אפ- רכזו את המחשבות והמשחק שלכם באזור הפנים. הביטו במוניטור כדי לדעת מה גודל הפריים. במידת הצורך התייעצו עם הצלם להכוונות נוספות.

12. ודאו שהמילים שאתם אומרים ברורות לכם, ושהטקסט לא מרגיש לכם "תסריטאי מדי". במידת הצורך התייעצו אם הבמאי או התסריטאי ובקשו לערוך שינויים.



13. מיצאו הצדקה ופעולה משחקית לכל דבר שתתבקשו לעשות על הסט. אל תפעלו ללא סיבה ברורה.

14. מיצאו דרך חיובית לתקשר עם מחשבות שליליות. יום הצילום יכול להיות מלחיץ ואינטנסיבי. שימרו על שקט פנימי וריכוז, ונסו להתמודד עם הדברים בצורה חיובית. הזכירו לעצמכם שאתם חלק ממקצוע מיוחד במינו ושאנשים רבים היו מחליפים איתכם מקום.

15. מיצאו הזדמנות לתגובות. משחק הוא רצף של פעולות ותגובות כדי ליצור התנהגות אמיתית בנסיבות מדומות. אל תוותרו על הזדמנות לפעול או להגיב- כשאתם מדברים, כשהפרטנר שלכם מדבר או כשמשהו קורה סביבכם.

16. לעיתים תתבקשו לשנות טקסטים או פעולות על הסט תוך כדי הטייקים. הבינו את הסיבה, מיצאו את הצידוק, והיו גמישים ופתוחים לשינויים.

17. דעו את הטקסט. דעו את הטקסט. דעו את הטקסט.

18. כשאתם מביטים בפרטנר שלכם, הימנעו מ"לדלג" במבטכם מעין לעין. הדבר נכון בייחוד לקלוז אפ. התמקדו בעין אחת של הפרטנר, רצוי העין שקרובה יותר למצלמה.

19. שימרו על המשכיות בפעולות שלכם. אל תחזיקו כוס ביד ימין בטייק אחד, וביד שמאל בטייק אחר. אחד מהטייקים האלה הולך לפח, ויכול להיות שהוא דווקא הטייק הטוב ביותר שלכם. במידת הצורך התייעצו עם נערת התסריט או הבמאי.

20. משחק אמור להיות חוויה מהנה. אל תאבדו את זה. אם אתם מרגישים שאיבדתם, הרגיעו את עצמכם ומיצאו את ההנאה מחדש.

כל הכללים יכולים להישבר. דעו את הכללים, ושיברו אותם אם יש לכם סיבה טובה לעשות זאת.

bottom of page